Adaptyvinė CAN signalizacija automobiliui

Neseniai atsinaujinau savo vidaus degimo transporto priemone. Automobilis turi raktą su imobilaizerio transpoderiu bei integruotu pulteliu, kurio pagalba galima valdyti centrini užraktą , langus ir bagažinę, tačiau neturėjo gamykloje įdiegtos signalizacijos. Mano nuomone, automobiliui signalizacija vienokia ar kitokia vistiek yra reikalinga.

Automobilio užvedimo raktelis

Ankstesnis savininkas buvo sumontavęs paprastą “pultelinę” signalizacija. Viskas veikė tinkamai, tačiau prikabintas papildomas pultelis nėra patogu, juolab kad dalis funkcijų dubliuojasi (centrinis užraktas).

Be minėtos “pultelinės” signalizacijos, dar egzistuoja du tipai adaptyvinių signalizacijų: adaptyvinės singalizacijos, kurios valdosi nuo užrakinimo signalų tiesiogiai ir adaptyvinės CAN signalizacijos.
Adaptyvinės CAN signalizacijos dėjimas yra net lengvesnis nei “pultelinės”, nes dažniausiai užtenka prijungti maitinimo įtampą ir CAN magistralę. “Pultelinei” signalizacijai viską reikia jungti atskirais laidais: durų ir užvedimo raktelio stebėjimą, posūkius, kapotą, langų ir bagažinės valdymą ir t.t.

Nusprendžiau, kad papildomo pultelio problemą reikia išspręsti šiuolaikiškomis priemonėmis ir tam pasirinkau adaptyvinę signalizaciją, jungiamą prie CAN (angl. Controller Area Network) magistralės. Adaptyvinė CAN signalizacija stebi kas vykstą CAN magistralėje ir pagal tai įjungia ar išjungia saugojimo režimą arba atlieka kitas funkcijas. Tokio tipo signalizacija taip pat gali matyti ir kitą informaciją, kaip pvz. durų ar kapoto atidarymas, užvedimo rakto padėtis, kitų gamyklinių jutiklių būsenas arba net pati valdyti kitus įrenginius (pvz. langų uždarymas).

Mano atveju adaptyvinė CAN signalizacija pamačiusi, kad mašina buvo užrakinta gamykliniu pulteliu, įjungia saugojimo režimą, o pamačiusi kad mašina buvo atrakinta, išjungia saugojimo režimą. Signalizacija per CAN magistralę taip pat stebi užvedimo rakto padėtį degimo spynelėje, gali automatiškai uždaryti langus. Automatinio langų uždarymo funkcijos nenaudojau, nes kartais noriu, kad langai liktų praverti, o be to yra galimybė langus valdyti pulteliu ir be signalizacijos pagalbos.

Yra nemažai gamintojų, kurie gamina adaptyvines CAN signalizacijas, tarp kurių yra ir lietuviai. Šiek tiek pasidomėję pasirinkau lenkų gaminį Tytan DS410. Signalizacija palaikė mano automobilio modelį ir atrodė nesunkiai diegiama ir konfigūruojama. Pati signalizacija sumontuota mažoje plastikinėje dėžutėje su jungtimis, išdėstytomis viename šone. Konfigūravimas vyksta per USB sąsają.

Adaptyvine CAN signalizacija automobiliui

 Gamintojas yra net paruošęs diegimo informaciją populiaresniems modeliams, kurioje pateikia kaip prijungti CAN linijas ar kitus reikiamus laidus. Radau ir savo modelio diegimo informaciją. Tai nudžiugino, tačiau išsiardęs pamačiau pamačiau, kad kažkas ne taip. Automobilio komplektacija šiek tiek skyrėsi ir nesutapo laidai bei jungtys, tad teko skaityti tvarkymo instrukcijas (angl. service manual) ir ieškoti kaip viską sujungti pačiam.

Gamintojo pateikta montavimo instrukcija

Žinoma, pirmiausia išmontavau “pultelinę” signalizaciją. Tada prijungiau adaptyvinę CAN signalizaciją. Prijungęs signalizaciją ją sukonfigūravau. Tam pirmiausia nurodžiau automobilio modelį ir nustačiau kitų funkcijų veikimo parametrus.

Adaptyvinės signalizacijos konfigūravimas

Gana protingai įgyvendintas bagažinės valdymo susiejimas su adaptyvios signalizacijos darbo režimo keitimu. Jei pultelio pagalba atidaroma bagažinė esant užrakintai masinai bei esant aktyviam saugojimo režimui, signalizacija pereina į režimą, kada nebestebi smūgio jutiklio. Mašina lieka užrakinta, nejautri smūgiams, bet su atidaryta bagažinė. Uždarius bagažinės dangtį po 30 sekundžių grįžtama į pilną saugojimo režimą ir vėl reaguojama į smūgio jutiklį.

Įdiegta adaptyvinė CAN signalizacija veikia puikiai ir nebėra papildomo pultelio.

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *