Ford Scorpion elektroninės panelės gamyba #2

Po spidometro prototipo išbandymo atėjo laikas sukonstruoti tachometrą. Tachometro pagrindas miktokontroleris ATmega8. Įtaso struktūra: impulsai iš degimo sistemos -> impulsų formuotuvas -> mikorkontroleris -> DAC -> stiprintuvas -> galvutė. Taip pat padaryta indikacija pasiekus tam tikras apsukas.

Prietaiso bandymas:

Prietaisas veikia gerai, greitai reaguoja į apsukų pokyčius.

Spidometro kūrimas tęsiasi toliau.

Padaryta:

  • greičio išvedimas septinių segmentų LED skaičiams bei analoginei galvutei
  • viršyto greičio indikacija (50km)
  • rodomo greičio apdorojimas
  • laikinų ir visų nuvažiuotų kilometrų skaičiavimas
  • laikinų kilometrų „nulinimas“ mygtuku
  • visų kilometrų apsaugojimas į EEPROM, kad dingus maitinimui jie išliktų
  • atidarytų durelių ir bagažinės rodymas (atskirai)
  • perdegusių lempų rodymas (kiekviena identifikuojama atskirai)
  • klaidų rodymas pakaitomis
  • klaidų grupės indikacija su LED
  • akumuliatoriau įtampos matavimas
  • įrangos testas įjungus degimą
  • režimas galvutės reguliavimui

Numatoma padaryti:

  • visų indikacijų ryškumas kinta pagal aplinkos apšvietimą

Viskas testuojama ir ieškoma bugų, kurių vis dar pasitaiko. Atrodo viskas neblogai:)

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

6 thoughts on “Ford Scorpion elektroninės panelės gamyba #2

  1. sveikas, matau kad apsuku 8000, speju kad benzinas. norejau paklaust kaip filtravai maitinima? netikrinai su oscilografu maitinimo signalo? ar daug “siuksliu” nuo generatoriaus ir aukstos itampos sistemos?

    • Taip, benzinas.

      Dėl maitinimo problemų nekilo.

      Pirmuose bandymuose naudojau paprastus stabilizatorius (7805).

      Galutinėj versijoj panaudoti impulsiniai maitinimo stabilizatoriai.

      Darant maitinimą, svarbu schemtechnika, detalių išdėstymas, pulsacijas mažinančių kondensatorių panaudojimas.

      Problemos gali kilti esant netvarkingam automobilio agregatų veikimui.

      • o kaip del tachometro? kaip nusiemei impusini signala? nuo ecu ar tiesiai nuo babynos per kazkokia optopora?

        • Tachometrui impulsai gaunami nuo uždegimo sistemos, babinos valdymo. Panaudotas impulsų formuotuvas, suderinantis įtampų lygius.

          • Nėra čia jokios paslapties.

            Impulsų formuotuvo tikslas gauti du loginius lygius (0 ir 1), suderintus pagal juos priimančią sistemą. Mano atveju tai yra maždaug 0V ir 5V.

            Degimo sistemoje impulsai generuojami babinai iš komutatoriaus. Juos ir galima naudoti.

            Pats formuotuvas mano atveju buvo padarytas iš lauko tranzistoriaus, stabilitrono (gal keletos) ir kitų komponentų. Schemos greičiausiai nebeatkursiu. Saugok lauko tranzistorių, nes jį lengva pramušti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *