Prieš metus mano automobiliui pradėjo degti oro pagalvių (SRS) klaidos lemputė. Tai manęs nė kiek nenudžiugino 🙁 Deganti lemputė reiškia, kad sistemoje kažkas negerai ir ji nebeveikia. Tai ne tik sumažina bendrą automobilio saugumą, bet ir neatitiktų techninės apžiūros reikalavimų. Nusprendžiau kad problemą reikia spręsti pačiam, nes vistik “elektronikas” esu 🙂 Šis įrašas yra senos istorijos aprašymas 🙂
Serviso žinynuose išnagrinėjęs automobilio SRS sistemos komponentus, pamačiau kad jų yra gana daug:
- oro pagalvės (9)
- sėdynių užimtumo davikliai (2)
- diržo sagtys (2)
- smūgio jutikliai (4?)
- keleivio oro pagalvių režimo valdymas
Aklai ieškoti kas blogai buvo beprasmiška. Logiškas sprendimas buvo pasinaudoti diagnostikos įranga. Automobilis pakankamai naujas ir dar japoniškas (Mitsubishi Lancer X), tad su diagnostikos įranga namų sąlygomis gana sunku. Ech, gerai jei turi Vag grupės automobilį, tada Vag -Com gali rasti ant kiekvieno kampo 🙂 Radau, kad mano atveju diagnostikai yra tinkamas Mitsubishi MUT-3, kuris yra visiškai neįkandamas paprastiems mėgėjams. Naiviai tikėdamasis pabandžiau turimą universalų diagnostikos prietaisą ELM-327, bet šis sugebėjo prisijungti tik prie variklio kompiuterio (ECU) ir parodyti pagrindinius parametrus. Ieškodamas daugiau tinkamų variantų užtikau, kad kažką galima padaryti su Lexia, bet ir jos kaina gana didelė. Toliau radau, kad mano automobilį turėtų palaikyti universalūs diagnostikos prietaisai Autocom (Delphi) ir Launch X431.
Labiau pasidomėjęs išsirinkau Launch Easydiag. Tai žinomo gamintojo gaminys, kuris buvo pasiūlytas kaip nebrangi alternatyva mėgėjams. Įrenginys yra labai nedidelis, kas privertė mane suabejoti jo galimybėmis, nors ir be reikalo. Įrenginys turi Bluetooth sąsaja (automobilių diagnostikai) ir USB sąsaja (tik programinės įrangos atnaujinimui?). Launch Easydiag diagnostikos įrankiui kiekvieno automobilio gamintojo ir funkcijų palaikymas perkamas atskirai, kaip moduliai/papildymai. Diagnostika atliekama prijungus prietaisą prie automobilio OBD jungties, bei prisijungus per bevielį Bluetooth ryšį ir naudojant atitinkamą programinę įrangą mobiliajame telefone ar planšetėje. Dirbti be laidų yra labai patogu, nes galima vaikštynėti aplink automobilį ir jį diagnozuoti.
Launch taip pat siūlo profesionalius diagnostikos įrankius, kurių kainos pakankamai didelės. Pasirodo, kad buvo rasta spraga (nelabai legali), leidžianti pasinaudoti Launch profesionalios programinės įrangos privalumais su mėgėjams skirtų įrenginiu. Beje, Rusai teikia net nelegalius mokamus online atnaujinimus 😀 Šitaip paruoštas įrenginys palaiko apie 200 automobilių gamintojų, kai kurie man net negirdėti. Dalies palaikymas yra net gamintojo (angl. dealer) lygmenyje. Kiekviena diagnostikos įrenginio funkcija turi būti naudojama atsargiai ir žinant kaip ji veikia.
Nesugebėjau atsispirti Launch siūlomoms galimybėms ir įsigijau šį įrenginį. Pasiruošęs programinę dalį su pro palaikymų prisijungiau prie savo automobilio. Įrenginys puikiai palaikė automobilį gamintojo lygmenyje:
- galima jungtis prie visų blokų
- skaito klaidas ir jas trina
- atlieka testus
- atlieka adaptacijas
- keičia blokų kodingus, funkcijas (DRL, comfort washer ir t.t.)
- pririša blokus
- stebi parametrus realiu laiku (angl. live data)
- kita
Atlikęs sistemos testą nuskaičiau SRS bloko klaidą ir vadovaujantis šia informacija greitai atradau ir pašalinau problemą. Problema buvo tiesiog dalinai išsitraukusi jungtis.
Tuo nesibaigė eksperimentai su diagnostikos įranga. Savo automobilyje išbandžiau įvairiais kitas funkcijas. Taip pat išbandžiau šį įrenginį ir su kitais automobiliais (Mazda, Ford, Chrysler, Volkswagen, Volvo, Honda, Saab, Kia, Citroen, Fiat).
Šiuolaikinio automobilio tvarkymas dažnu atveju neišvengiamas be diagnostikos įrangos naudojimo. Žinoma, diagnostikos įranga dažnu atveju problemos nepašalina, o tik padeda matyti simptomus ir atlikus jų analizę galima nustatyti gedimą. Gedimų diagnostikai ir šalinimui reikalingas geras meistras.